Szlabany parkingowe to urządzenia, w skład których wchodzą listwy ochronne i układy centralne. Urządzenia te pozwalają odgrodzić wjazd dla różnego rodzaju pojazdów.
Jak działa szlaban parkingowy?
Najważniejszym elementem powyższego układu jest tzw. centralna jednostka szlabanu. Urządzenie to składa się z motoreduktora współpracującego z samoblokującą się przekładnią. Silnik napędowy urządzenia jest zasilany najczęściej za pomocą prądu zmiennego. Sterowanie szlabanem z wbudowaną centralą odbywa się za pomocą przycisków, pilota, kart magnetycznych, pętli indukcyjnych i wielu innych urządzeń.
Szlabany parkingowe — konstrukcja
Montaż szlabanów jest bardzo prosty i wymaga podpięcia ich do systemu zasilającego. Czasem szlaban parkingowy wyposażony jest w specjalny czujnik, który otwiera go w momencie zbliżania się samochodu.
Szlabany wjazdowe elektromechaniczne
W naszej ofercie produktowej posiadamy następującego rodzaju szlabany elektromechaniczne, automatyczne oraz hydrauliczne:
- szlaban elektromechaniczny 613/614 (o maxymalnej długości ramienia do 5 m)
- szlaban elektromechaniczny B604 ( o maxymalnej długości ramienia szlabanu do 4 m)
- szlaban elektromechaniczny LADY o szerokości od 2 m do 4 m, do przejść o szerokości do 4 m – przeznaczony do intensywne go użytku, z kontrolą zwolnienia ruchu za pomocą dwóch regulowanych mikrowyłączników – dostępna wersja ze stali nierdzewnej inox
- szlaban drogowy elektromechaniczny 24 V EVA 5 o szerokości do 5 m, z możliwością wyposażenia w zintegrowane fotokomórki FT C.S. Dzięki innowacyjnemu systemowi “hide-away”, umożliwiającemu dopasowanie do stylu przy maksimum funkcjonalności. Dostępne wersje: lewa i prawa, istnieje możliwość zastosowania awaryjnego zasilania z akumulatora, wyposażony w system zabezpieczający przed zgnieceniem z sygnalizacją amperometryczną – przeznaczony do intensywne go użytku
- szlaban drogowy elektromechaniczny 24 V EVA 7 o szerokości do 7 m, z możliwością wyposażenia w zintegrowane fotokomórki FT C.S. Dzięki innowacyjnemu systemowi “hide-away”, umożliwiającemu dopasowanie do stylu przy maksimum funkcjonalności. Dostępne wersje: lewa i prawa, istnieje możliwość zastosowania awaryjnego zasilania z akumulatora. Wyposażony w system zabezpieczający przed zgnieceniem z sygnalizacją amperometryczną, z automatycznym wykrywaniem przeszkód zgodne z europejskimi normami – przeznaczony do intensywne go użytku
- szlaban elektromechaniczny do przejść VE. 650 o szerokości do 6.5 m, charakteryzujący się solidnością i wysoką sprawnością, dzięki obniżonemu napięciu wyjątkowo bezpieczny
Szlabany automatyczne
- automatyczny szlaban 800 CITY otwierany za pomocą pilota przeznaczony do publicznych i prywatnych parkingów oraz wejść, o maksymalnej długości 6 m, z niskonapięciowym silnikiem gwarantującym regularną pracę, nawet w warunkach wzmożonego ruchu na drogach bądź parkingach, działanie jest zagwarantowane, dzięki opcjonalnemu, 12 V akumulatorowi, na wypadek przerw w dostawie energii elektrycznej
- szlaban automatyczny RBL4 z maksymalnym otwarciem do 4 m, przede wszystkim przeznaczony dla parkingów kontrolowanych i wejść, gdzie wymagany jest krótki czas oczekiwania, wyposażony w system bezpieczeństwa, niskonapięciowy elektromechaniczny silnik, z wbudowanym radioodbiornikiem gwarantujący nieprzerwane działanie nawet w warunkach wzmożonej eksploatacji, działanie to jest zagwarantowane, dzięki opcjonalnemu, 12 V akumulatorowi, na wypadek przerw w dostawie energii elektrycznej
Szlabany hydrauliczne do zastosowań przemysłowych
- szlaban hydrauliczny 615 BPR ( o długości ramienia szlabanu do 5 m)
- szlaban hydrauliczny 620 ( o maxymalnej długości ramienia szlabanu do 5 m) – wyjątkowej wytrzymałości szlaban przeznaczony do intensywnej pracy
- szlaban hydrauliczny 640 ( o maxymalnej długości ramienia szlabanu do 7 m) – wyjątkowej wytrzymałości szlaban przeznaczony do intensywnej pracy
Zobacz również: Pomosty przeładunkowe