Pomost przeładunkowy CAMPISA dostarczany jest z elektrohydraulicznym systemem zasilania umieszczonym pod pomostem lub z wieloczynnościową funkcją Consolle. Został on zaprojektowany tak, żeby pasował (po przyspawaniu) do tradycyjnego stanowiska przeładunkowego lub (bez spawania) do gotowych systemów Campisa: gotowego stanowiska, gotowego doku lub pawilonu przeładunkowego.
Konstrukcja pomostu zgodna jest z normą EN 1398.
Dostawa: na naczepie ciężarówki mieści się do 6 – 10 (w zależności od rodzaju) pomostów przeładunkowych ułożonych w stos o wymiarach 160 mm x 6 (10).
Do celów transportowych należy liczyć długość pomostu brutto, ze złożoną wargą (wargą uchylną), 150 mm większą niż długość platformy pomostu.
Mocowanie brzegowych profili systemów gotowych (tylko dla systemów gotowych): po prawo nowy opatentowany system mocowania profili brzegowych do chodnika, który odporny jest również na gwoździe wystające z palet.
Głowica, która jest najbardziej obciążoną częścią mechaniczną podczas załadunku towarów, wyposażona jest w trzy silne klamry, które pozostają przymocowane do betonu pomiędzy siatkami znajdującymi się pod chodnikiem.
Pomost: pokryty stalową powierzchnią antypoślizgową, wyposażony w maszynowo przyspawane wsporniki
Długość wargi uchylnej: standardowo 360 mm całkowicie wystająca poza brzeg doku; opcjonalnie 430 mm
Długość wargi teleskopowej: 500 lub 1000 mm
Nośność przy obciążeniu skupionym zgodnie z EN 1398: standardowo 6.000 kg (10.000 kg przy obciążeniu rozłożonym równomiernie, ale nie w zakresie pomostu), opcjonalnie 9.000 kg (15.000 kg przy obciążeniu rozłożonym równomiernie, ale nie w zakresie pomostu)
Wykończenie: pomost pomalowany szarą farbą RAL 7005 z dwuskładnikowym epoksydowym podkładem i dwuskładnikową epoksydową powłoką zewnętrzną, farba suszona w piecu po odtłuszczeniu i fosforanowaniu. Wargi uchylne żółto-pomarańczowe RAL 2000
Zasilanie i sterowanie:
Korzystanie z pomostu z wargą uchylną: wydawanie poleceń jednym przyciskiem, podnoszenie, otwieranie wargi w najwyższym położeniu, obniżanie po zwolnieniu przycisku. Powrót do pozycji spoczynkowej: ten sam przycisk podnosi i chowa wargę; zwolnić przycisk przed osiągnięciem przez pomost najwyższego położenia, pomost wraca do pozycji spoczynkowej.
Korzystanie z wargi teleskopowej: w celu podniesienia pomostu nacisnąć przycisk, pomost zatrzymuje się po zwolnieniu przycisku. Nacisnąć przycisk w celu wysunięcia wargi, pomost obniża się po zwolnieniu przycisku. W celu powrotu do pozycji spoczynkowej i podniesienia pomostu ponad poziom doku zwolnić przycisk, nacisnąć do końca przycisk służący do chowania wargi, zwolnić przycisk, pomost obniża się do pozycji spoczynkowej.
Dostosowanie boczne: zgodnie z normą EN 1398 pomost dostosowuje się do nachylenia pojazdu do 3% swojej szerokości.
Nachylenie robocze: maksymalne nachylenie dopuszczalne przez normę EN 1398 to 12,5%, jednak przy takim nachyleniu pojazdy ślizgają się. Największe nachylenie, jakie mogą pokonać środki transportu to 8% dla wózków widłowych i 4% dla transpalet.
Wyposażenie opcjonalne: